Tuesday, November 20, 2012

ALLAH YG MAHA PEMURAH



Rezeki, jodoh pertemuan, ajal-maut telah ditentu olehNya. Teruskan tugas dan kerja dalam apa jua bidang (yg halal) dengan rasa penuh tanggungjawab dan ikhlas. Jangan merungut dengan kesibukan dan beban kerja..terus berdoa agar Allah memberi ruang waktu utk kita membereskan amanah yg telah diberi kepada kita di dunia dan akhirat.

tiada istilah "rehat"!! petikan ucapan majlis penutut Kem Tahfiz Bestari drp Ustaz Aswad.  MATI itu baru rehat didalam kubur ! satu lagi ucapan beliau yg chek ingin kongsi, jadilah seorang MUSLIM  KAYA DAN ALIM (bertaqwa). Islam tidak pernah menghalang utk kita mencari kekayaan tetapi perolehi kekayaan dengan cara halal dan apabila kita memiliki kekayaan hendaklah kita menyalurkan kepada yg memerlukan contohnya zakat..sedekah dll..demi utk memperkukukkah ISLAM agama ALLAH. Jangan jadi orang kaya yg kedekut piangg, untuk sedekah tabung masjid RM1.00  tu pun ketanq tangan..tapi nak beli benda2 lain beratus..malahan berribu kosnya kita sangguppp..!


melalutlah pulakkk..tak pa kot..noooo. layan beberapa helai tudung syria yang chek kena siapkan untuk pelanggan yg chek hormati dan sayangi.

























 

No comments:

Post a Comment