Friday, November 23, 2012

CINTA (LOVE)


Pening kepala gambaq tak boleh nak upload dah penuh, chek pi qaseh haney blog, TQ lah sbb ajaq macamana nak selesaikan problem ni...chek ikut langkah demi langkah, chek lupa password..huahhh..huahhhh..!!!!! adoihhhh ....tak larat dah, dan tak dak mooodddd.  ok lah buat sementara waktu Layanlah N3....tanpa gambaq.




CINTA
(luangkan masa, cari ustaz yg mengajar tasauff, mengenal ALLAh disitu anda akan merasai kelainannya)





Cinta terlalu luas maksudnya. Apa yg ingin chek kongsi bersama adalah cinta kepada ALLAH swt. Satu-satunya cinta paling agung dan hebat. Menyerah diri dengan bersujud kepadaNya. ALLAH sentiasa berada bersama kita yg menyintaiNya dan dicintai olehNya. Bagaimana untuk bercinta dan dicintai oleh ALLAH.

Kita kena pi jumpa denganNya, macamana nak jumpa dengan ALLAH?. Bersolat  itu cara berjumpa denganNya dari situ ujudnya cinta dan dicintai. (semua orang tau pasai ni kan). Menyerah diri - bercakap apa saja yg terserat didalam hati, Dia mendengar luahan perasaan dari kita hambanya.
Kita akan berasa tenang dan damai.

Menyintai ALLAH, kena berterusan dan berterusan... tak boleh berhenti !! apabila kita berhenti, ini menyumbang kenipisan iman dan hati kita mula datang kekeruhan dan ianya akan terpancar diwajah yg suram dan kelabu !!!!!jom tengok cermin..ok dak wajah kita....jangan marah naaaa chek melawak aja.



UNTUK MENGIKAT LAGI RASA CINTA.

 ILMU TASAUFF - apabila anda mengikuti pengajian ilmu tasauff, anda akan merasai satu kelainan didalam jiwa, rasanya....sukar utk ditulis dan digambarkan, nak tahu rasa macamana,  cari guru yg benar2 arif dlm bab ketuhanan !! sedikit aja yg chek boleh katakan ianya terlalu halus dan secara tidaklangsung kita mengenal siapa kita yg sebenarnya !!! (hambaNya). Untuk merasai kelazatannya bukan belajaq sehari dua, sebulan dua..tapi makan masa "tahun" dan kena sabaq belajaq dan belajaq dan belajaq..dah la kot chek dok pot pet..pot..pet...maaf jika ada tersalah kata.


 

No comments:

Post a Comment